positief alternatief logo

  • Ervaringen kun je delen, adviezen mag je geven, maar keuzes maak je zelf...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

nopix
  • Gezondheidszorg - Tros Radar

Op maandag 28  april zond Radar het eerste deel van een tweeluik uit, waarin de programmamakers uitzochten of artsen bepalen of mensen ziek zijn, of dat de industrie dit doet. Tros Radar legt de marketingmechanismen bloot die fabrikanten gebruiken om Nederlanders aan de medicijnen te krijgen. Elk jaar investeren de farmaceutische bedrijven in Nederland namelijk  1,3 miljard euro om consumenten  aan de pillen te krijgen.

Op de site van Tros Rdar staat te lezen dat bij de introductie van nieuwe medicijnen doelbewust allerlei marketingtechnieken worden ingezet, zoals gesponsorde onderzoeken, wetenschappelijke artikelen die niet geschreven zijn door de afzender en het inzetten van "medical opinion leaders"; artsen die fors betaald worden om medicijnen te promoten in de media en bij hun collega's. Radar belicht in de uitzending contracten en uitingen, die laten zien hoe twijfelachtig de objectiviteit van de wetenschappers en artsen in deze is.

Klik hier om de uitzending van 28 april 2008 te bekijken.
Klik hier om naar de Radar uitzending van 5 mei te gaan.


Kiest u ook liever voor een 'alternatieve' behandeling en vindt u het hoog tijd dat er iets gebeurt? Kijk dan hier even wat u kunt doen...


nopix

Chemo - of kan ik zelf kiezen

Klik hier om naar de site van succesboeken te gaan

Massagepraktijk Touch With Sense

Klik hier om een bezoekje te brengen aan de webshop

 
 

Positief Alternatief is onderdeel van diamental.org en diamental.nl